Βιωματικό Σεμινάριο Εκπαιδευτικών Α/θμιας ΕΚπ/σης
Κρίση είναι μια κατάσταση στην οποία τα συνηθισμένα μοτίβα συμπεριφοράς είναι αναποτελεσματικά και υπάρχει άμεση ανάγκη για υιοθέτηση νέων συμπεριφορών και στρατηγικών. Σε επίπεδο τάξης, ο όρος κρίση χρησιμοποιείται με τη σημασία του έκτακτου επείγοντος γεγονότος ή της έκρυθμης κατάστασης που διαταράσσει την ομαλή λειτουργία της τάξης, ανατρέπει τα καθιερωμένα, τα πρότυπα και τις δομές ή τις συνήθειες στη διδασκαλία και τη μάθηση.
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού δεν περιορίζεται απλά στο να προλάβει ή να διαχειριστεί αποτελεσματικά τις κρίσεις που οφείλονται στον τρόπο οργάνωσης της τάξης. Οφείλει να είναι σε εγρήγορση και να αναγνωρίσει συμπεριφορές των μαθητών του που ενδεχομένως να σημαίνουν ότι βρίσκονται σε περίοδο κρίσης, ώστε να τους παρέχει την κατάλληλη ψυχοπαιδαγωγική υποστήριξη και να «προλάβει» τη γενίκευση της κρίσης στη σχολική τάξη. Επίσης οφείλει να ενισχύσει στην τάξη του τους προστατευτικούς παράγοντες που θα ενισχύσουν την ψυχική ανθεκτικότητα των παιδιών σε καταστάσεις κρίσης.
Αναγνωρίζοντας αυτή την ανάγκη, το Κέντρο Πρόληψης «ΔΙΑΥΛΟΣ» διοργάνωσε, σε συνεργασία με τους Διευθυντές του Δημοτικού Σχολείου Συκέας-Μεταμόρφωσης, Κροκεών και 2ου Δημοτικού Σχολείου Σκάλας ένα βιωματικό σεμινάριο διάρκειας 15 ωρών με θέμα «Ενίσχυση του ρόλου του Εκπαιδευτικού στη διαχείριση κρίσεων στη σχολική κοινότητα». Το Σεμινάριο υλοποιήθηκε διαδικτυακά στις 2, 5 και 12 Φεβρουαρίου 2024, με συντονίστριες τα Επιστημονικά Στελέχη του Κέντρου Πρόληψης, Ιωάννα Παπαδοπούλου, Ψυχολόγο MSc και Ασπασία Γκουντούνα, Κοινωνικό Λειτουργό.