Σεμινάριο Εκπαιδευτικών
Κρίση είναι μια κατάσταση στην οποία τα συνηθισμένα μοτίβα συμπεριφοράς είναι αναποτελεσματικά και υπάρχει άμεση ανάγκη για υιοθέτηση νέων συμπεριφορών και στρατηγικών. Σε επίπεδο σχολικής τάξης, ο όρος κρίση χρησιμοποιείται με τη σημασία του έκτακτου επείγοντος γεγονότος ή της έκρυθμης κατάστασης που διαταράσσει την ομαλή λειτουργία της τάξης, ανατρέπει τα καθιερωμένα, τα πρότυπα και τις δομές ή τις συνήθειες στη διδασκαλία και τη μάθηση.
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού δεν περιορίζεται απλά στο να προλάβει ή να διαχειριστεί αποτελεσματικά τις κρίσεις που οφείλονται στον τρόπο οργάνωσης της τάξης και του ευρύτερου σχολικού περιβάλλοντος. Οφείλει να είναι σε εγρήγορση και να αναγνωρίσει συμπεριφορές των μαθητών του που ενδεχομένως να σημαίνουν ότι βρίσκονται σε περίοδο κρίσης, ώστε να τους παρέχει την κατάλληλη ψυχοπαιδαγωγική υποστήριξη και να «προλάβει» τη γενίκευση της κρίσης στη σχολική τάξη. Επίσης οφείλει να ενισχύσει στην τάξη του τους προστατευτικούς παράγοντες που θα ενισχύσουν την ψυχική ανθεκτικότητα των παιδιών σε καταστάσεις κρίσης.
Το Κέντρο Πρόληψης «ΔΙΑΥΛΟΣ», στην προσπάθειά του να ανταποκριθεί στα αιτήματα των εκπαιδευτικών να επιμορφωθούν πάνω σε θέματα διαχείρισης της σχολικής τάξης, διοργάνωσε, σε συνεργασία με τους Διευθυντές του 5ου Δημοτικού Σχολείου Σπάρτης, του 1ου Δημοτικού Σχολείου Σκάλας, του Δημοτικού Σχολείου Ελαφονήσου και του Γυμνασίου Κροκεών Βιωματικό Σεμινάριο Εκπαιδευτικών με θέμα «Ενίσχυση του ρόλου του Εκπαιδευτικού στη Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα». Το Σεμινάριο πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά στις 26/5, 8/6 & 9/6/2022 και ώρες 17:00-21:00, με συντονίστριες την κ. Ιωάννα Παπαδοπούλου, Ψυχολόγο MSc και την κ. Ασπασία Γκουντούνα, Κοινωνική Λειτουργό, Επιστημονικά Στελέχη του Κέντρου Πρόληψης «ΔΙΑΥΛΟΣ».